Eleonóra konyhája!

"A mértékletességnek kétféle oka van: vagy szeretjük az egészségünket, vagy az, hogy nem bírunk sokat enni."

Hogyan étkezzünk harmónikusan?

A mai élelmiszerekkel túlzsufolt világban is tudatosan kellene étkeznünk. Az étkezés tervezésében többléle szempont játszik szerepet. Egy alapvetően egészséges ember akkor teszi a legtöbbet az egészsége érdekében, ha táplálkozását összehangolja. Táplálkozáskor mindig legyünk nyugodtak, a békés lelkiállapot jót tesz az emésztésnek és a szervezetbe jutó tápanyagok feldolgozásának. Élvezzük az étel illatát, látványát, ízét, mert így a szerevezetünk jobban felkészül a táplálék befogadására.

• Rágjuk meg jól az ételet, úgye ismerős ez a mondat. A szülők mondták régebben a gyereknek amikor habzsolt, kapkodva étkezett, hiszen mindig attól félt, hogy kimarad valamilyen játékból míg étkezik. Visszatérve a jól megrágott ételhez. Ez nem csak a gyerekekre vonatkozik, hanem ránk felnőttekre is, hiszen néha mi is kapkodva étkezünk. A jól megrágott étel fontossága az, hogy a keményítőanyag emésztése már a szájban megkezdődik. Az alapos rágás azért is fontos, mert így tovább tart az evés folyamata, és a szervezet könnyebben tudja megemészteni.
  • Az étekzésünk során fogjuk vissza magunkat a kávé, tea, az alkohol, a zsíros ételek, édességek fogyasztásával. Igyunk inkább több ásványvizet, a teákból pedig a gyümölcs-, gyógyteákat ajánlom. Természetesen a cukor helyett igyuk inkább mézzel, ha már édesítő szer nélkül nem megy.
  • Fogyasszuk mindig azt am lakókörzetünkben terem, tehát az évszaknak megfelelő gyümölcsről, zöldségről beszélnék. Ebből kapjuk meg a legtöbb tápanyagot.
  • Ha van rá lehetőség étkezésünket ne időzítsük késő estére. A napnak ebben a szakaszában a szervezet természetes menetrendjét követve már a pihenés állapotába kerül, és nem képes kellőképpen megemészteni a táplálékot.
  • Együnk sok gyümölcsöt és zöldséget, még akár nyersen is.
  • A gabonaneműt vagy hüvelyest előző este áztassuk be vízbe. A főzésnél öntsük le az áztató levet. Friss vizzel folytassuk tovább a főzést. Ezt az ásztatást általában a száraz bab, lencse stb. termékeknél használjuk. Nyílván a friss borsónál nem szükséges az áztatás.
  • Fogyasszunk sovány húst, mert egészséges.
  • A halak esetében inkább a firss halat készítsük el, mint a fagyasztottat. Természetesen vannak olyan tengeri halak amit csak fagyasztott állapotban kaphatjuk meg, erre nem vonatkozik a tiltás.
  • Csökkentsük a búza, rozs és más savas gabonafajták fogyasztását. Tárjünk át inkább a hántolatna barnarizsre, egyúttal a savasságot is csökkenteni tudjuk.
  • A hidegen préselt nyers, feldolgozatlan növényi olajok kíváló kiegészítők lehetnek a főzésnél. Salátaöntetetbe keverve fontos zsiradékkal dúsíthatjuk a táplálékainkat. A zsiradék bevitele a szervezetbe nagyon fontos, hiszen a vitaminok lebontásához szükség van zsiradékra és folyadékra, vízre. Biztosan mindenki tudjuk, hogy a zsírban és vízben oldódó vitaminoknak szükségük van mind két alkotó elemre, hogy bejusson a szervezetünkbe. Ezt pedig mi magunk jutatthatjuk be.
  • Meleg időben inkább a salátaféléket fogyasszunk. Hiszen a nyári időszakba már szinte minden salátának elkészíthető zöldség elérhető áron kapható. A nagy melegben jól is esik egy isteni vegyes saláta.

A napi étkezéskor jó ha figyelembe vesszük az alábbi tényezőket:

Reggeli: a reggeli legyen mindig bőséges, de ne együk túl magunkat sem, hiszen a gyomor túlterhelten nehezebben tudja emészetni a táplálékot.

Ebéd: kíváló a magunk által főzött zöldségleves, vagy a zöldséges barna rizs.

Vacsora: semmi akadálya, hogy ugyan azt együk vacsorára, mint amit ebédre ettünk, de készíthetünk pirított zöldséget is.

Oldal: Hogyan étkezzünk harmónikusan?
Eleonóra konyhája! - © 2008 - 2024 - fozzunkvalamit.hupont.hu

Ingyen honlap és ingyen honlap között óriási különbségek vannak, íme a második: ingyen honlap